Tuesday, January 18, 2011

Permulaan baru..di tahun baru..Mancing.Mancing.Mancing.

Salam..apa khabaq semua bloggers2 sekalian..nie post permulaan dalam blog gua..untuk kaum2 (member2) gua yang dah sedia maklum, tujuan gua create blog nie untuk cite pasal hobi terulung gua..MEMANCING..and 2nd lead may be pasal sukan..stakat nie 2 topik tu je target gua..

Mana datangnya semangat gua nak buat blog pon gua x tau..mungkin sbb teracun dek kaum2..yer la mmber2 gua semua hebat2...ader blog sendiri (yob..mus..wan fakhrul..dino..zainul..rizal hashim) kalau lu org pembaca kosmo!..mesti familiar ngan nama2 tersebut..bab2 penulisan nie dah jadi makanan diorg..

Hobi: nak cite pasal hobi nie dah tentu2 gua ckp memancing...dr umo gua 12 tahun (1995) dah start mancing..lokasi traning gua TAMAN TASIK SERI RAMPAI, SETAPAK..port nie asal2 nye paya..jadi lombong..skg gua dengar citer ader org kaya biaya pengurusan tasik nie..mcm2 ikan ader dalam tasik nie dulu..Kat sini gak la hadiah pertandingan mancing pertama gua..Hamper..Kategori ikan terbanyak..tu pon citer tahun 90an dulu...skg tempat nie dah cun..cuma..TERATAI byk..susah skit la nak mancing..

 EHSAN DARI BLOG: SemarakWangsa

  EHSAN DARI BLOG:
http://nurazmiworld.blogspot.com

Punya la nak polo otai gua (abah) g mancing..gua belajar sendiri ikan perambut..mata kail..relaikan main line (tali pancing) yg kusut..itu lah syaratnye kalau gua nak polo g mancing..kalau x jgn harap la gua dapat ikut..otai gua x nak gua potong mood dia waktu tgh dia mancing..semua benda tu gua settalkan sndri..hahaha...teringat balik zaman2 baru blaja mancing dulu...

So...skg kalau gua turun sensorang (waktu malam) pon gua x eran..yer la..bkn nak ckp takbur..mgkn pengalaman dulu mematangkan gua dalam bidang pemancingan nie..kalau nak tunggu kengkawan..alamatnya x mancing la..Gua dah tentu2 keja MEDIA..so..life time x sama mcm org len..tp..kalau kena time..gua turun gak ngan kaki2 pancing yg len..(abg mus kopral, jimi supliment, abg wadi, romero, pejal, org umah gua, nazirah, diana, idong ramai lagi la) Bosan gak dol tunggu mancing sensorang...kalau ader kaum, bleh gak sembang2..

Yang paling penting..gua cuma maen fresh water jer..(sungai pergunungan, sungai biasa, lombong, tasik, paya,) ader gak gua maen salt water (laut)..tapi jarang la..kalau mmber ajak baru turun salt water..ramai kaki2 pancing opiz gua maen salt water..tu pasal la gua begerak solo..tambah2 jimi supliment..2 tahun dia racun gua turun laut dalam..last2 gua turun gak..KAPAL RUSIA, 
P. PINANG...skg nie pon dia tengah racun gua tok trip akan dtg..tp...gua rase gua x turun kot..Gile ape..CELAH MANA gua nak ambik rod laut..

Udang galah pon gua maen gak..baru nak jinak2..selalu HENTAK kolam baya je..TEPIAN RIMBA, LANGAT..pic x der...untuk post len kali gua akan usahakan letak gambar...baru sekali je turun TANJUNG KARANG (kmpg HELMI TALKAH)..nie dalam plan nak hentak sane lagi..
may be bulan 2 nie kot..InsyaAllah..

Woi2..cukup2 dah kot intro dalam blog gua nie..tu baru gua story pasal mancing..2nd lead blom lg..pasal sports yg gua main..nt la..gua cilok pic dr FB..gua post sini..ader tugas len yg nak didulukan..(story pertandingan mancing WAK JALI)..hahahhahah..settal je intro nie..
gua create new topic..

Gua alu-alukan lah semua kaki2 pancing join blog nie..bukan kaki pancing pon bleh join..no hal...member2 opiz gua yg bukan kaki mancing pon bleh join..Gua mulakan dgn Salam..gua tutup dgn Wasalam..


3 comments:

Anonymous said...

tahniah D.. jarang ada anak melayu buat intro blog panjang lebar camni hahahahaaaaa..... jom mancing!!

Anonymous said...

permulaan yg bagus....kat tak seng ader jual set saltwater....mancing jer yg boley 2 alam...benda lain tak boley...haram!!!baru ler namanya penunggu kail tak kira di tasik..lombong..laut..pantai mahupun kolam...wakakakawakakakakwakwkaawak

RuanKering said...

Hahahahah!! Thanks for comment..cadangan untuk turut serta dalam salt water tu mungkin bleh dipertimbangkan..salt water modal KASAR skit..x termampu kwn..anyway Thanks..