Tuesday, January 18, 2011

RM 20K tunai milik Henri Temerloh..masyuk....

 LOGO WAK JALI @ MD. ZALI KASRAN

SALAM..nak dijadikan cite..ari AHAD 16/01/2011 kat Serdang, Wak Jali Event Management buka game... Pertandingan Memancing Terbuka Maeps, Serdang..Disertai lebih daripada 600 peserta..hadiah 1st prize RM 20 ribu bai..bg cash arie tu gak..Majlis diserikan dengan kehadiran YB Dr. Yaakob Sapari Exco Pembangunan Pertanian, Pengurusan Sumber dan Pembangunan Usahawan Selangor yang menyampaikan hadiah wang tunai kat pemenang pertandingan, lucky draw duit RM500 (3) dan 20 hamper pada peserta..

Dr. Yaakob (tiga dari kiri), Wak Jali (kiri) bergambar bersama pemenang-pemenang Pertandingan Memancing Terbuka Maeps.


Pemenang pertama RM 20K dikaut Henri datang Temerloh Pahang (tengah)..dengan bermodalkan dedak je bai..PATIN 7.43KG berjaya dia bawak naik..adakah sbb dia selalu mancing PATIN SUNGAI PAHANG menyebabkan dengan senang2 dia tawan PATIN kolam Wak Jali...?

Pemenang ke-2 RM 9K dapat kat brader Ratiman (dua dari kanan) dari Selangor bwk nek PATIN 6.95KG..

Pemenang ke-3 RM 4K milik Mohd. Ali dari Serdang dangan ikan 
TONGSAN seberat 4.99KG.

Nie gambar Cham..Pionnnn....Masyuk..20K cash tu...

Dah2..cukup la gune ayat formal..x best plak nak menulis..dah mcm buat surat kaba..part nie gua nak selitkan gambar2 yg sempat dirakam kamera abg Salmi Man (org kmpg gua tu...Perlis)

Tah saper la snap pic gua tgh interbiu YB..Gua jadi bidan terjun..
amcm..gaya Grafik Designer ker gaya Reporter...???

Antara soalan2 gua:
Gua: "Aper pendapat YB tentang pertandingan seumpama ini?"
YB: Pertandingan seperti nie sesuai untuk diketengahkan tujuan menjadikan aktiviti memancing ini sebagai riadah bersama keluarga, rakan-rakan dan dapat mengeratkan silatulrahim di kalangan pemancing..
Ia juga dapat mempromosikan sesebuah negeri serta mewujudkan peluang perniagaan sekaligus menjadikan ia sebagai satu produk pelancongan.

Tu antara soalan gua dgn jawapan dr YB..Gua malas nak tulis byk2..nt lu org boring lak..berbalik pada pertandingan nie..ramai gak la yg turun..x kurang dari 600 org..

 
Nie bukti lebih 600 org..lu org nilai la sendri..hahahhah..
gua ambik info nie pon dari wak jali...

List top 5 and top 20....

 
Pengenalan kolam Wak jali...

Gua rase nie la pic yg lu org tunggu2 dari awal post nie td..
Gambar IKAN atau lebih tepat lagi hasil tangkapan pemancing2 pertandingan...
 Ikan mesti BOWL (mata kail di mulut) waktu didaratkan...kalau x..
YA PUR SALAM.. (tangkapan dibatalkan)

PATIN nie dianggarkan 1-3 KG.

kalau x silap gua ikan brader nie ader dalam top 20..
dapat gak la serat (RM100) balik modal yuran.. 

 Ader iras2 anak Yob (Azizul Fahmi No2. Sports desk..) IKAN LAMPAM JAWA...

 Nie tempat tahanan sementara hasil tangkapan pemancing..

 Ikan nie semua dilepaskan balik dalam kolam..tunggu dia besar lagi..untuk pertandingan akan datang...
Gua pow wak jali 3 eko patin..

Nie plak gambar sambil2...
 Alia bawak ikan nie g timbang..brader juri tu ckp:
"ko jgn sakitkan kepala abg dik"
hahahah...nie kire ikan gak aper..

Nie 20 hamper tok lucky Draw..yg jd OC tu adik wak jali..sory bro..nama lupa..

Mamat suar pendek coklat nie la Jimi Supplement yg gua cite kat post tajuk Permulaan tahun baru tu..
hat pakai topi putih tu plak Salmi Man org kampung gua...

En. Rozaini Kamaruddin (info dari Rizal Hashim)  
tgh list kan nama Champion2 pertandingan...

Teruk posing lu tu jal...Mie..jgn dok mencangkung mcm tu..buasir nt..lutut nak pakai lama...yg baju oren tu org kampung gua..Abg Lan..kalau lu org rase2 nak g KOK ADANG Thailand..kontek brader nie..dia bleh bagi best prize.. pakai import pon x menang gak..hahahha

Sangkar ikan Wak Jali...sangkar yg paling depan lu org nie penoh dgn 
IKAN TALAPIA MERAH..

YB tengah tarik kad lucky draw untuk RM500 bagi 3 peserta..baik hamper or wang tunai...1 pon gua x dpt...hahahaah...x per..x der rezeki...yg penting..wak jali bagi 10 slot untuk memancing...TQ wak..

Part last skali..ketiga2 pemenang lepaskan balik ikan yg bawak tuah pd diorang..ikan yg keseluruhan bernilai RM33K..Ikan yg buatkan para isteri tersenyum lebar menanti rezeki si suami..3 ekor ikan bernilai RM33K..agak2 lu org dgn 33K tu dpat x bli proton BLM..hahahah...

Citer pasal KERETA..ader Wak Jali Bukak lagi game..
kali nie GP Memancing Selangor 2011..
Hadiah Juara keseluruhan..Sebuah KERETA..keta aper..gua x bleh nak bg tau lagi..tunggu wak jali update info kat gua...Pas tu..cabutan bonanza..Sebuah motosikal..tajuk ape...gua x brani ckp lagi..tunggu info gak. Nanti gua update dari semasa ke semasa..
nie cuma intro je baru..

JADI...KAKI2 PANCING NEGERI SELANGOR KHUSUSNYA..SELURUH NEGERI AMNYA..
bersedia untuk harungi 9 DAERAH GP MEMANCING SELANGOR 2011..
WASALAM.....

4 comments:

rizal hashim said...

Pergghhh masyuukkkkkkkkkkkkkkkk, bro, wak jali ni kerja dengan aku dulu 90-an, duduk sebelah betul...alhamdulillah tengok dia berjaya amat dalam bisnesnya...yang tengah ambik nama champion tu rozaini kamaruddin, kitaorang panggil ken aje...

aku tak minat mancing, aku pancing lain bro....cantekkkkkkkkkkkkkkk

RuanKering said...

Thanks blogger terkenal Rizal Hashim..1st comment tu..Wak Jali dah masyuk skg..byk event dia buat..mmg hebat Rizal..semua org dia kenal..x terlawan aku..aper2 pon nt aku nak menuntut ilmu blogger skit dari En Rizal kite..SEMESTINYA CANTEK!!!!!

Norzasrudin Mohamed Nor said...

Zaidi, kita tutup je game futsal tu. kau bukak game baru, memancing. aku dah mula teruja ni, tunggu aku balik dari LTdL 2011, kita start layan penunggu kail, hahahah.....

RuanKering said...

Dino: hahahahah...nak tutup terus ker futsal..jgn lagi kot...bleh bg peluang lagi kot...mancing ngan futsal akan bergerak seiringan..hahahah